Vartotojų požiūris į produktus, kuriuos kuria dirbtinis intelektas

Vartotojų požiūris į produktus, kuriuos kuria dirbtinis intelektas

Neseniai atliktas tyrimas [1] atskleidė, kad vartotojų požiūris į dirbtinio intelekto (DI) kuriamus produktus yra gana prieštaringas. Nors DI technologijos sparčiai vystosi ir vis labiau integruojamos į įvairias pramonės šakas, vartotojai vis dar linkę skeptiškai vertinti produktus, kurie yra sukurti pasitelkiant DI.

Podcast (EN)

Youtube: https://youtu.be/KjuBSOcbdG4

Tyrimas atskleidė keletą pagrindinių aspektų, įtakojančių vartotojų požiūrį:

1. Autentiškumo suvokimas: Vartotojai linkę vertinti produktus, kurie yra sukurti žmonių, kaip autentiškesnius ir turinčius didesnę vertę [2, 3]. Produktai, sukurti pasitelkus DI, dažnai suvokiami kaip mažiau autentiški, nes juose trūksta žmogiškojo indėlio ir kūrybiškumo [4-6]. Šis aspektas ypač svarbus meno ir literatūros srityse, kur originalumas ir individualumas yra itin vertinami [7].

2. Rizikos suvokimas: Vartotojai taip pat yra linkę suvokti didesnę riziką, susijusią su DI sukurtais produktais [6, 8, 9]. Ši rizika gali būti finansinė, susijusi su produkto kokybe ar patikimumu, arba su veikimu susijusi, kai abejojama, ar produktas veiks taip, kaip tikimasi [9-12].

3. Pasitikėjimas DI ir DI produktų žinomumas: Tyrimas parodė, kad vartotojų pasitikėjimas DI ir jų DI produktų žinomumas gali sušvelninti neigiamą DI įtaką vartotojų požiūriui [13-15]. Vartotojai, kurie pasitiki DI technologijomis ir yra susipažinę su DI produktais, yra labiau linkę juos pirkti ir teigiamai vertinti [6, 16].

4. Informacijos apie produktą svarba: Tyrimo rezultatai rodo, kad išsamios informacijos apie produktą pateikimas gali sumažinti rizikos suvokimą, susijusį su DI produktais [16, 17]. Skaidrumas apie tai, kaip DI technologijos naudojamos produkto kūrime, ir apie produkto funkcionalumą, gali padėti sušvelninti vartotojų baimes ir padidinti jų pasitikėjimą.

5. Produkto rezultato matomumas: Tyrimas taip pat parodė, kad produkto rezultato matomumas gali turėti įtakos vartotojų suvokimui [18]. Kai vartotojai gali aiškiai matyti galutinį produktą, jie yra labiau linkę jį pirkti ir teigiamai vertinti, nes tai sumažina jų netikrumą ir riziką [19, 20].

Tyrimo autoriai pabrėžia, kad įmonės, norinčios sėkmingai integruoti DI technologijas į savo produktų kūrimo procesus, turėtų atsižvelgti į šiuos aspektus. Skaidrumas, pasitikėjimo DI didinimas ir vartotojų švietimas yra esminiai veiksniai, siekiant padidinti DI produktų priimtinumą rinkoje.

Kučinskas, G. (2024). Negative Effects of Revealing AI Involvement in Products: Mediation by Authenticity and Risk, Moderation by Trust in AI and Familiarity with AI. International Journal of Intelligent Systems and Applications in Engineering, Vol. 12(No. 22s (2024)), 1530–1547. https://doi.org/10.5281/zenodo.13337499

Add a comment

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Prev Next

Subscribe to My Newsletter

Subscribe to my email newsletter to get the latest posts delivered right to your email. Pure inspiration, zero spam.
You agree to the Terms of Use and Privacy Policy