Vartotojų kelionės ir informacijos taškų naudojimas

Šis straipsnis tyrinėja vartotojų keliones ir informacijos taškų naudojimą prieš perkant produktą. Tyrimas analizuoja, kaip skiriasi vartotojų elgesys priklausomai nuo laiko, produkto grupės ir lyties.

Kučinskas, G., & Pikturnienė, I. (2023). Examining consumer’s journeys via informational touchpoints: differences for the time, product group and gender. Stochastic Modelling and Computational Sciences, 3(2(I)), 213–226. https://doi.org/10.5281/zenodo.13740474

Pagrindinės išvados:

  • Vartotojai naudoja daugiau informacijos taškų artėjant prie pirkimo, o didžiausias jų skaičius pasiekiamas 3-5 dienas ir 1 savaitę prieš perkant. [1, 2]
  • Moterys paprastai naudoja daugiau informacijos taškų nei vyrai, ypač artėjant prie pirkimo sprendimo. [3]
  • Didelio įsitraukimo produktai pasižymi didesniu informacijos taškų naudojimu vidurinėse vartotojo kelionės stadijose, o mažo įsitraukimo produktai – prieš pat pirkimą. [4, 5]

Informacijos taškų tipai:

  • Tyrime informacijos taškai buvo suskirstyti į informacinius ir reklaminius. [6]
  • Taip pat jie buvo klasifikuojami pagal nuosavybę: priklausantys prekės ženklui, vartotojui, partneriui arba socialiniai. [7]

Tyrimo rezultatai rodo, kad:

  • Reklaminiai informacijos taškai dažniau naudojami kelionės pradžioje ir viduryje, o ne prekės ženklo informacijos taškai – pabaigoje. [8-10]
  • Vartotojai, kurie anksčiau yra įsigiję produktą, praneša apie mažesnį naudojamų informacijos taškų skaičių. [11]
  • Lytis nėra stiprus veiksnys, lemiantis informacijos taškų naudojimą. [12]
  • Produkto kategorija (didelio ar mažo įsitraukimo) yra daug svarbesnis veiksnys, lemiantis, kiek informacijos taškų bus naudojama visoje kelionėje ir konkrečiuose etapuose. [13]

Praktinės įžvalgos rinkodaros specialistams:

  • Šis tyrimas pabrėžia vartotojų kelionių dinamiškumą ir informacijos taškų naudojimo svarbą.
  • Rinkodaros specialistai turėtų optimizuoti savo strategijas, atsižvelgdami į skirtingus vartotojų segmentus ir produktus.
  • Svarbu suprasti, kad prekės ženklo informacijos taškai turi uždelstą efektą, todėl rinkodaros specialistai turėtų būti kantrūs ir nesitikėti greitų rezultatų. [12]
  • Būtina ieškoti būdų, kaip identifikuoti ir, jei įmanoma, paveikti socialinius arba vartotojams priklausančius informacijos taškus. [12]

Tolesni tyrimai:

  • Ateityje būtų galima tirti konkrečių informacijos taškų derinių poveikį vartotojų sprendimams pirkti. [13]
  • Taip pat būtų galima išsamiau išanalizuoti informacijos taškų rinkinių sudėtį visoje kelionėje, atsižvelgiant į skirtingus produktus, laiko tarpsnius ir lytį. [13]

Šaltiniai:

Kučinskas, G., & Pikturnienė, I. (2023). Examining consumer’s journeys via informational touchpoints: differences for the time, product group and gender. Stochastic Modelling and Computational Sciences, 3(2(I)), 213–226. https://doi.org/10.5281/zenodo.13740474

Add a comment

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Prev Next

Subscribe to My Newsletter

Subscribe to my email newsletter to get the latest posts delivered right to your email. Pure inspiration, zero spam.
You agree to the Terms of Use and Privacy Policy