Kainų teisingumo suvokimas perkant elektronines ir fizines knygas

Šis tyrimas nagrinėja, kaip skirtingi kainų lygiai ir kainų palyginimai tarp skaitmeninių ir fizinių knygų, nepriklausomai nuo jų turinio, veikia suvokiamą kainos teisingumą, ketinimą pirkti ir mokėjimo norą. [1] Tyrimo metu buvo atlikti trys eksperimentai naudojant internetines paneles. [1]

Kučinskas, G., & Pikturnienė, I. (2021). WILLINGNESS TO BUY DIGITAL AND PHYSICAL BOOKS: IMPACT OF PRICE FAIRNESS PERCEPTIONS ON DIFFERENT PRICE LEVELS AND CONTENT OF BOOKS. Market/Trziste, 33.

Pirmieji du eksperimentai palygino skirtingus pradinius kainų lygius, vienodas arba skirtingas skaitmeninių ir spausdintų knygų kainas. [1] Skaitmeninių knygų procedūrinis ir rezultato kainų teisingumas buvo stebimas kaip tarpininkai, lemiantys ketinimą pirkti ir mokėjimo norą. [1] Trečiajame eksperimente buvo manipuliuojamas suvokiamas turinys („ilgas“ ir „trumpas“ skaitinys), nenurodant kainos, ir buvo tiriamas ketinimas pirkti ir mokėjimo noras, perkant skaitmenines ir fizines knygas. [1]

Tyrimo rezultatai parodė, kad vartotojams labiau rūpi skaitmeninių knygų kainos teisingumo rezultatas, o ne procedūra, kaip leidėjas nustato skaitmeninio formato kainą. [2] Suvokiama formos rezultato vertė turi stipresnį poveikį norui pirkti ir mokėti. [2] Skirtumas tarp noro mokėti už tą pačią fizinę ar skaitmeninę knygos formą didėja didėjant jos kainų diapazonui: kuo didesnė knygos kaina, tuo vertingesnė fizinė knygos versija atrodo, palyginti su skaitmenine knyga. [2] Taigi, realiomis sąlygomis didinant knygos kainą, reikėtų atsižvelgti į daikto materialumą; fizinės (spausdintos) knygos turi daugiau galimybių didinti kainą nei jų skaitmeniniai atitikmenys. [2]

Tyrimas taip pat parodė, kad fizinės knygos kaina naudojama kaip atskaitos taškas vertinant skaitmeninės formos procedūrinį kainos teisingumą. [3] Taigi, elektroninės knygos turėtų būti pigesnės už jų fizinius atitikmenis arba reikėtų vengti bet kokių sąsajų su fizine knyga. [3] Pateikiant knygą skirtingomis formomis tuo pačiu sąrašu už tą pačią kainą, jos suprantamos kaip tarpusavyje pakeičiamos, tačiau tai mažina kainos teisingumą. [3] Nors mažesnis kainos teisingumas tiesiogiai nepaveikė noro mokėti ar ketinimo pirkti, akivaizdų netiesioginį poveikį reikėtų apsvarstyti. [3]

Be kainos signalo, turinys taip pat lemia knygos formos vertę. [4] Fizinė knygos forma vertinama kaip vertingesnė, kai joje yra ilgas/klasikinis turinys, ir klientai nori mokėti daugiau už ilgą fizinę versiją, net jei skaitmeninę formą gauna nemokamai. [4] Vartotojai demonstruoja didesnį norą pirkti, kai kalbama apie fizines, stabilesnes ir paplitusias turinio versijas, kurios pripažįstamos kaip išlaikančios vertę. [4] Šį rezultatą galima būtų priskirti turto troškimui, ypač jei knyga siejama su tapatybe. [4]

Apibendrinant galima teigti, kad skaitmeninių knygų kainodara yra sudėtingas procesas, į kurį reikia atsižvelgti į daugelį veiksnių. [5] Norint padidinti suvokiamą skaitmeninių knygų kainų teisingumą ir su pirkimu susijusius ketinimus, būsimuose tyrimuose reikėtų ištirti skaitmeninių knygų vertės veiksnius ir išbandyti skaitmeninių elektroninių knygų teikimą kaip atskirą pasiūlymą. [5] Be to, reikėtų atkreipti dėmesį į vertes arba kainos elementus, kuriuos būtų galima sustiprinti ir komunikuoti elektroninėms knygoms. [5] Kiti klausimai, kuriuos verta išnagrinėti, yra kainų teisingumo suvokimo ir rezultatų skirtumai skirtingoms knygų formoms, kurie gali keistis priklausomai nuo situacijos, pavyzdžiui, perkant asmeniniam naudojimui arba dovanai. [6]

Kučinskas, G., & Pikturnienė, I. (2021). WILLINGNESS TO BUY DIGITAL AND PHYSICAL BOOKS: IMPACT OF PRICE FAIRNESS PERCEPTIONS ON DIFFERENT PRICE LEVELS AND CONTENT OF BOOKS. Market/Trziste, 33.

Add a comment

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Prev Next

Subscribe to My Newsletter

Subscribe to my email newsletter to get the latest posts delivered right to your email. Pure inspiration, zero spam.
You agree to the Terms of Use and Privacy Policy