5 netikėti dalykai, kurie gali sustiprinti rinkodaros strategiją.

Norint sukurti sėkmingą rinkodaros strategiją, svarbiausia – suprasti, kas iš tiesų motyvuoja žmones.

Dar 1943 m. psichologas Maslow sukūrė žinomą „piramidę“ – žmogaus poreikių tvarką. Ji sako, kad pirmiausia reikia patenkinti pagrindinius poreikius (maistas, saugumas), tada galima siekti meilės, pripažinimo ir galiausiai – savęs tobulinimo.

 

Bet šiuolaikiniame pasaulyje viskas ne taip aišku. Žmonės gali vienu metu norėti tiek pinigų, tiek pripažinimo. Todėl atsirado kiti požiūriai.

Profesoriai iš Harvardo – Lawrence ir Nohria – pasiūlė paprastesnį būdą suprasti žmones. Jie sako, kad mūsų sprendimus lemia 4 pagrindiniai vidiniai varikliai.

 

Penktą (drive to feel) papildomai pridėjo Josh Kaufman, autorius knygos „The Personal MBA“.

 

1. Norime turėti (The drive to acquire)
Tai troškimas kažką gauti – pinigus, daiktus, statusą, valdžią.

💼 Kokie verslai tai atspindi?
Mados prekių ženklai, automobilių salonai, elektronika – visi, kurie sako „būsi svarbesnis“, „gyvensi patogiau“.

2. Norime priklausyti ir būti mylimi (The drive to bond)
Žmonės nori jaustis svarbūs kitiems, būti bendruomenėje, draugauti, mylėti ir būti mylimi.

💼 Kokie verslai tai išnaudoja?
Sporto klubai, pažinčių programėlės, kavinės, kurios skatina bendravimą.

 

3. Norime mokytis ir tobulėti (The drive to learn)
Žmonės iš prigimties smalsūs – jiems įdomu, kaip veikia pasaulis.

💼 Kas tai atspindi?
Universitetai, mokymai, konsultantai – visi, kurie sako „tapk geresnis“.

 

4. Norime jaustis saugūs (The drive to defend)
Norime apsaugoti save, artimuosius ir tai, ką turime.

💼 Kas tai išnaudoja?
Advokatai, kibernetinio saugumo specialistai, pirmosios pagalbos mokymai.

 

5. Norime jausti (The drive to feel)
Žmonės ieško emocijų – džiaugsmo, nuotykių, pojūčių.

💼 Kur tai veikia?
Pramogų parkai, kinai, viešbučiai, kūdikių prekės – viskas, kas teikia malonumą.

 

Šie varikliai padeda kurti ne tik produktus, bet ir žinutes, kurios veikia.

Pavyzdys: jei parduodi signalizacijas – tai saugumas. Bet jei pabrėši, kad tavo sistema – moderniausia ir stilinga – tada tai jau ir statusas!

Svarbiausia – ne tik žinoti, ką žmonės perka, bet kodėl jie tai perka. Kai žinai jų tikruosius norus – tavo verslas tampa nenugalimas.

 

Norintiems daugiau:

Tema Šaltinio pavadinimas Trumpas aprašymas  
Maslow poreikių teorija marketinge Maslow’s Hierarchy of Needs: A Marketing Perspective Paaiškinama, kaip Maslow teorija padeda kurti efektyvią marketingo žinutę, atsižvelgiant į skirtingus poreikių lygius.  
Alderfer ERG teorija vartotojų elgsenoje An Empirical Study of the ERG Theory in Consumer’s Selection of Mobile Services Tyrimas, kaip ERG teorija (Egzistencija, Ryšys, Augimas) veikia vartotojų sprendimus renkantis paslaugas.  
Keturi pagrindiniai varikliai (Harvard teorija) Driven: How Human Nature Shapes Organizations Profesoriai iš Harvardo siūlo 4 bazinius žmogaus variklius – turėti, ryšys, mokytis, gintis – ir kaip jie veikia organizacijas.  
Žmogaus varikliai pagal Kaufman Core Human Drives – The Personal MBA Josh Kaufman aiškiai išdėsto pagrindinius žmogaus norus ir kaip jie lemia verslo sėkmę.  
Maslow teorijos taikymas šiandien Relevance of Abraham Maslow’s Theory to Contemporary Consumer Behavior Straipsnyje analizuojama, kaip Maslow teorija aktuali šiuolaikiniam vartotojų elgesiui.  

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *